Friday, October 9, 2009

ash to colourful

dr saifullah minta kita antar surat rasmi ke CEO GPM, En asri dan dia menyatakan tentang program kita ni. nak kita jelaskan apa yang kita nak dari pihak mereka dan apa yang kita nak buat disana (kepilkan sekali kita nya paper work)

dr saifullah kata kamu tulis "memohon bantuan daripada GPM untuk logistik/ lokasi/accomodation dan perhubungan dgn badan gabungan GPM di indonesia" atau yang pendek nya 'bantuan untuk elektif posting'.

local partner GPM di indonesia----DDI(Dewan Dakwah Indonesia)

dia cakap pihak diorang boleh suggestkan tempat kat kita kat mana kita boleh buat humanitarian work di sana.

dia juga cadangkan kat kita buat survey kat sana e.g rumah anak yatim or home visit, tentang health status, nutritional care or hygiene care di sana(terpulang pada kita nak buat tentang apa, ni cadangan yang dia bagi) tapi kita kena buat questionnaire and at the end of our posting we come out with some resolution/intervention bagi kat GPM, so that they can make some changes to improve kat sana.

tentang mobile clinic, dia cakap kita leh join dengan DDI if diorang buat.

er GPM sekarang agak sibuk dengan bencana baru di beberapa tempat cam yang kita tau tu. mybe diorang tak ada buat program ke acheh kot. tapi jika diorang setuju nak bantu kita, diorang akan antar seorang wakil bersama kita ke acheh.

k.a ada tanya tentang sponsor jugak, tapi dia cakap selalunya duit diorang tak bagi sebab semuanya guna untuk buat kerja2 humanitarian ja.

No comments:

Post a Comment